inekeinuganda.reismee.nl

Internet en zo

Nieuw op internet: learningforallafrica.org! Eindelijk is het zover: de bankrekening is geopend en de website van Learning for All is online! Met deze stichting willen we het onderwijs aan de kansarmen in Afrika helpen. Van New Horizon op Noah's Ark tot de scholen ver weg op het platteland.

Marije super bedankt voor het maken van de site!


Hier is het gebruik van Internet soms best een uitdaging. Regelmatig loop ik met mijn telefoon rond op zoek naar internet. Bij de huisjes waar ik nu woon is het regelmatig bar slecht of super traag. Een andere keer is het ineens wel goed. Bij de school is het gelukkig meestal beter. Vorige week zat ik in Kampala bij een restaurant met free wifi. We waren met z'n zessen en al gauw lagen alle telefoons, van Nederlander tot Ugandees, op tafel. Helaas was het hier ook zo ontzettend traag dat we het al gauw opgaven en tijd hadden om lekker en gezellig te eten.

Meestal koop ik een bundel voor een week. De ene keer kijk je er van op hoe lang je met 500mb toe kunt, terwijl het een andere keer zomaar op is. Grote bundels lijken vaak ook met een grotere snelheid op te gaan.

Maar het is wel handig dat er internet is. Je moet soms even zoeken naar de juiste plek, maar als je die hebt kun je voor weinig geld via whats app naar Nederland bellen. Whatts app bellen in Uganda is lastiger, maar dat komt omdat degene die je wilt bellen op dat moment geen tegoed heeft of het uit heeft gezet.

Op woensdag (24 uur geldig) kun je 1 gigabite voor een prikkie kopen, dus als ik veel op internet wil opzoeken ga ik er op woensdag voor zitten. 's Nachts kan het ook voor een prikkie, maar dan slaap ik liever.

Een smartphone is ook handig, want dan heb je geen modem nodig. Een smartphone is ook erg handig voor bijvoorbeeld de Jolly Phonic app. 42 liedjes onthouden na een workshop is niet makkelijk. Maar ook met een gewone telefoon zijn er mogelijkheden:

Alle klanken met bijbehorend liedje gewoon opnemen. Zo zat ik.laatst op een workshop met 70 deelnemers te klanken en te zingen met tig telefoons in de lucht. De volgende dag zegt iemand die in de kliniek werkt: 'ik zag een video van je'. ???, wordt je zo snel beroemd (of berucht) in Uganda? Het bleek dat ze getrouwd is met een van de aanwezigen bij de workshop.

De komende dagen ben ik in Kenia en, ook al is het maar 8 km over de grens met Uganda, daar heb ik met mijn Ugandese simkaart geen bereik. Als ik weer in Uganda ben ga ik proberen mijn verhalen op de site van Learning for All te plaatsen.

Groeten uit Uganda van Ineke.




Reacties

Reacties

Annemarie

Goedemorgen! Wat ben jij vroeg!!! Maar ja goed nieuws wil je zo snel mogelijk delen natuurlijk! Goed hoor...een veilige reis gewenst naar Kenia. Wij gaan zo de deur uit voor een optreden met TYSS?

ineke bloemendaal

Jij bent ook vroeg. Groeten aan Tyss.

Greet

Mooi dat de site nu online is, en alles nu officieel is georganiseerd. Ga zo door vroege vogel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!