inekeinuganda.reismee.nl

Boeken

Net als vorig jaar stuurde Jolly Learning vanuit Engeland 100 teachers boeken, platen van de klanken voor aan de muur en boekjes met woorden. Ook deze keer had ik Tamar als afleveradres opgegeven. Toen ik nog in Nederland was werd Tamar gebeld. De en de ene keer vroegen ze om een tincode (heeft iets met de belasting te maken) een andere keer om de tracking code. Als Tamar de tracking code doorgaf hadden ze ineens geen tracking. Na heel wat geapp en gemail tussen Nederland, Uganda en Engeland leek het er erop dat ze er op een of andere manier geld wilden uitslaan. Maar ik wilde natuurlijk ook niet hebben dat ze alles terugstuurden. Mailen met UPS gaf ook geen duidelijk en volgens de tracking was er nog niets veranderd. De mail van Jolly Learning was wel duidelijk: betaal niets, wij hebben alles betaald. Vraag ze alles wat ze willen zwart op wit te zetten in een mail. Kennelijk klopte ons gevoel, want het werd stil. En deze week werd er toch eindelijk gebeld: ‘we komen een pakket afleveren’. Gisteren werden zo bezorgd.


Ook de boeken van Biblionef Nederland zijn in aangekomen. Scholen kunnen een aanvraag indienen voor boeken en ik laat graag op elke school een aanvraagformulier achter. Want als de kinderen kunnen lezen, is het ook fijn als er boeken zijn.


Voor woensdag op donderdag had ik een questhouse in Kampala geboekt. Ik had een afspraak op 3 scholen om en nabij Kampala. Reizen met het openbaar vervoer tussen Mukono en Kampala is vaak echt niet leuk meer. Als je de afstand van 30 kilometer binnen de 2 uur aflegt is dat ‘best snel’. Woensdag had ik 2 scholen bezocht waar die al langere tijd met Jolly Phonics werken. Ingevoerd door teachers die eerst op New Horizon op Noah’s ark werkten. Ik kreeg een lift terug naar de rand van de stad waar ik verder een boda kon nemen. Onderweg stopten ze even bij hun huis en ik kreeg een grote tros bananen. Erg lief natuurlijk, maar ik was blij dat ik de woordenboeken die ik voor de scholen mee had, kwijt was. Ik had geen zin had om er de hele volgende dag mee rond te lopen en heb ik ze maar aan het questhouse geschonken. Omdat een boda toch echt sneller gaat dan een taxibusje heb ik maar weer een boda naar de volgende school in Ggaba genomen. Gelukkig ging de terugreis redelijk snel en was ik op tijd terug voor de vergadering op New Horizon.


Terwijl ik dit schrijf zitten er gezellig 3 kinderen bij me aan de bar te tekenen.

Dus de groeten van Robby, Tabitha, Seth en Ineke

Reacties

Reacties

Claudia

Groetjes terug aan de kids!
En heerlijk verhaal weer. Fijn dat de boeken dan uiteindelijk toch gearriveerd zijn;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!