inekeinuganda.reismee.nl

Ik ben er weer

Ik ben er weer

En daarmee bedoel ik Uganda. Gisteren, zaterdagochtend 10.00 landde ik op Entebbe. Mijn nichtje Ilse was mee om mij op te halen. Ik vind het altijd erg leuk om in Uganda familie of vrienden op het vliegveld op te halen. Dit was voor het eerst dat ik hier zelf opgehaald werd door familie. Erg leuk. Ilse is hier al een paar weken en blijft ook voor 3 maanden.


Wat zijn de plannen?

Betrokken zijn bij de school New Horizon op Noah’s Ark. Hoe en wat ga ik deze week met het team bespreken.

Contacten onderhouden met de scholen waar ik voorafgaande jaren ben geweest. Hoe gaat het? Is er meer hulp en/of training nodig.

Nieuwe schoolteams trainen. Ik ben al benaderd door meerdere scholen die hun onderwijs, met name op het gebied van lezen willen vernieuwen.

In Kiwangala, waar ik al eerder ben geweest, willen ze proberen het hele district erbij te betrekken. Begin maart wordt daar een tweedaagse georganiseerd.

Scholen voor zover mogelijk helpen met materialen en vooral boeken. Maar ook met bijv. de (verdere)bouw van scholen. Bijvoorbeeld de school Yes and Amen. De school groeit. Dit jaar komt er een groep P6 bij, maar er is nog geen lokaal, volgend jaar P7. Andere groepen zitten nog in veel te kleine ruimtes. Toen de school begon paste het nog wel, maar ook het aantal kinderen in de lagere groepen groeit. Ook andere scholen kampen met soortgelijke problemen. En juist omdat die scholen die gestart zijn voor kansarme kinderen en gerund worden door lokale mensen die zichzelf wegcijferen om deze kinderen te helpen, gun je ze een goed gebouw met goede middelen!


Goed om te weten

Ik ben bezig om een stichting over te nemen omdat dat weer nieuwe mogelijkheden biedt. Het is niet gelukt om dat voordat ik wegging allemaal te regelen. Daarom kunnen giften nog steeds overgemaakt worden via de kerk: NL25RABO0109005198 t.n.v. de Protestantse Gemeente van Den Helder, o.v.v. Ineke in Uganda. Of op rekening NL95RABO0330603833 t.n.v. I.M. Bloemendaal, o.v.v. Ineke in Uganda.


Mijn emailadres is nog hetzelfde: inekeinuganda@gmail.com

Ook mijn telefoonnummer in Uganda is onveranderd: +31(0)778277181


En: ik ga weer proberen mijn blog bij te houden.

En: ik heb nog maar 1 foto gemaakt…Ik kan er nog 6000 gratis plaatsen, dus ik voor heeeeeel lang genoeg!


Groeten uit Uganda van Ineke

Reacties

Reacties

Femmy

Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om je verhalen weer te volgen. Veel plezier daar. Geniet!

Claudia

Kijk... en weer geheel volgens traditie een verhaal op je blog op de zondag;) Ik ben weer heel benieuwd! Doe iedereen de groeten en heel veel plezier!!!

Chris en Annet

Wat een plannen weer Ineke ! Je gaat weer heel veel goeds brengen.
Super leuk om er nu zo samen met Ilse te zijn. Dat is extra speciaal!
Heel veel plezier, inspiratie en mooie contacten weer gewenst.
Dat het een vruchtbare tijd mag zijn.
Dikke kus, Chris en Annet

Annemarie

Gelukkig, je bent weer veilig aangekomen! Volgens je blog zit je nu ergens in Kenia, maar dat lijkt me niet geloofwaardig omdat je zelf zegt in Uganda te zijn, haha... Veel succes met alle plannen, met name de schoollokalen en leermiddelen. Hopelijk kan het bouwen gerealiseerd worden, zodat er veel kindertjes onderwijs kunnen krijgen. Liefs, Annemarie

Lia Goverts

Fijn dat je er weer bent Ineke .
Ik blijf je volgen en wens je heel veel succes met alles wat jij weer gaat ondernemen.
Doordat jij anderen zo kan enthousiasmeren gaat het je zeker lukken .
Ook veel plezier met je nichtje. Groetjes aan iedereen.
Liefs Lia

Ester

Hoi Ineke
Ik hoop dat je daar weer veel kan betekenen. Succes

Ester

Sara

Heel veel succes daar Ineke! leuk om je zo te volgen!

Groetjes Sara

Klara

Ik wens je weer een fijne tijd in Uganda!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!