inekeinuganda.reismee.nl

Back in Uganda

Zaterdag vertrok ik voor de zevende keer naar Uganda. Dankzij mijn collega's op de Verrekijker is het mogelijk om voor vier weken weg te gaan. Ik krijg nog steeds vragen van scholen of ik een training wil komen geven, met name op het gebied van leren lezen met de methode Jolly Phonics. En dat doe ik graag. Met deze methode leren de kinderen echt lezen.

Gelukkig mag je naar Uganda veel bagage meenemen: 46 kilo. Ik heb ook deze keer weer gratis boeken gekregen van Jolly Learning. Mijn zus Greet heeft bij Ikea alle bruine poppen opgekocht, dus de koffers vol krijgen is geen enkel probleem. Met Kerst heb ik van Kopwerk een bijdrage gekregen om in Uganda te besteden.

Mijn trouwe chauffeur Alice brengt me weer naar Schiphol. Super toch, zo,n zus. Ook Marjanna en Karin gaan weer gezellig mee.

Zondagochtend 4 uur loop ik de aankomsthal uit op het vliegveld van Entebbe. Geen vertraging deze keer, geen bommelding, ik heb alle bagage en ik ben zelfs te vroeg. Alles gaat deze keer voorspoedig. Er staat nog niemand om me op te halen, maar die zal zo wel komen, zeg ik tegen de taxichauffeurs die mij aanspreken. Maar na een half uur is er nog niemand, er lijkt toch iets mis te gaan. Toch maar iemand bellen. Maar om een of andere reden laat mijn telefoon ineens geen Ugandese contacten meer zien. Ook niet als ik mijn Ugandese simkaart er in doe. Maar voor elk probleem is er een oplossing: op de site van Noah,s Ark het nummer van Piet opzoeken en hem wakker bellen. Dat lukt, Piet zoekt het en belt even later terug: degene die mij op zou halen lag nog lekker te slapen en dacht dat ik 's middags kwam. Gelukkig weet ik waar ik heen moet en n kan ik de taxichauffeur, die geholpen heeft om iemand met internet te vinden, blij maken met een ritje. Om 7 uur lig dan toch in bed.

Als ik om 11 uur de deur open doe wordt ik al gauw door een groepje kinderen gespot.en regent het knuffels, vragen en opmerkingen. 's Middags in de kerk zeggen de kinderen bij de testemonies: 'I thank God aunti Ineke is back.' Wat wil je nog meer, het voelt weer als thuiskomen. Iedereen wil ook graag weten hoe het met Reny, Suzannah en baby Thirza is. Ik show menig keer de foto's op mijn telefoon.

Vandaag doe ik boodschappen in Mukono, koop airtime en bel veel mensen en maak plannen. De eigengemaakte boeken zijn weer gekopieerd en kan ik morgen ophalen in Kampala. Ik heb ook een dongel geregeld, maar mijn laptop werkt niet mee en dus zit ik alles over te typen op mijn telefoon. Ondertussen vraag ik me af of dat ook anders kan en vind ik het nu welletjes. Volgende keer maar weer foto's.

Groeten van Ineke

Reacties

Reacties

Annet

Ha die Ineke,
Stonden we nog net zo lekker samen te zingen... ben je nu alweer helemaal op de plek waar je zo graag wilt zijn. Mooi om te lezen hoe welkom je weer bent !
Een hele fijne tijd gewenst. Leuk om weer te lezen hoe het je allemaal vergaat. Geniet ervan !
Lieve groeten, Annet

Karin

He Ineke, fijn dat je weer gezond en wel gearriveerd bent. Het zal waarschijnlijk nooit in een keer goed gaan, maar gelukkig heb je al veel ervaring opgedaan. Leuk dat iedereen weer zo enthousiast op je komst reageert. Behalve Piet misschien - even -, toen hij uit bed werd gebeld door een mzungu. Geniet van je tijd daar!

Marleen

Afgelopen donderdag nog langs geweest. Helaas was je er niet maar gelukkig hebben we de verhalen weer!
Heel veel plezier weer!

Marleen

Erna

Hoi Ien, heel veel plezier daar en geniet van 4 mooie weken!

Michael

Hoi Ineke,

Een paar weken geleden op Skype hadden we het er nog over. Het was allemaal niet helemaal zeker maar nu zit je er toch maar weer mooi, top! Veel plezier en succes deze vier weken.

Michael

Ester

Ha die Ineke.
Geniet van deze vier weken. Ik weet zeker dat dat gaat lukken.

Wilma Welten

Hoi Ineke
Top dat je er weer bent. Succes en fijn dat we weer mee mogen genieten via je verhalen. Fijne tijd Wilma

Anne

Hallo Ineke,
Blij dat het toch gelukt is, geniet van Uganda.
Ik geniet van de verhalen.

Veel liefs Anne.

Sjanie

Alweer genoten van je eerste verhaal.
Nu lekker genieten van je 4 weken.
Een hele fijne tijd

Sjanie

Oh je mailtje heb ik binnen,natuurlijk stuur ik hem door zodat heel Tyss je kan volgen

Mariska

Hoi Ineke, super veel plezier weer in Uganda.
Geweldig dat je daar weer mooi werk mag doen.
Groetjes aan al je kids.

Nel de Geus

Hoi, wat heerlijk dat je zo welkom bent, veel plezier daar , geniet maar.
Groeten Nel en Dick

Marja

Hi Ineke, heerlijk om je verhaal weer te lezen. Geniet van alles. Zo te lezen heb je het al weer lekker druk. Wat doe je toch mooi werk. natuurlijk zijn de kids happy that aunt Ineke is back.

Gerda

Hoi Ineke, heel veel plezier en succes met het mooie werk wat je daar doet.

Renet

Hallo Ineke, fijn dat de reis goed is gegaan, ga er weer ontzettend van genieten, en heel veel suc 6 weer groetjes de drongels

Britt

Veel plezier Ineke! Volgende keer wil ik wel 'effe' mee!
Groetjes een van de kraakies

Karsten

Hoi Ineke. Namens Kopwerk heel veel succes en zegen voor/in het werk dat je in Uganda doet. We zijn blij dat je dit al voor de zevende keer kunt en mag doen en ondersteunen dit van harte. We zien uit naar nog meer mooie verhalen en belevenissen.

nellie

hoi lieve Ineke,
wat heerlijk om zo te worden welkom geheten!!
Ik hoop dat alles lukt wat je wilt gaan doen....
Ik denk aan je.
Veel plezier, wijsheid en vertrouwen......

Danley

Juf ineken het was heel leuk met u en ik hopt dat u het leuk krygt in uganda

Dana

Hooi ineke gaat het goet in uganda vast wel.ik hoop dat je 1of2 lees boek kunt kopen en de kinden kunt voor leesen. Groetjes van Dana

Marijke

Weer terug in Uganda! Goed werk en veel plezier! Wij genieten hier van je verhalen.

greet

wat heerlijk om weer je verhalen te mogen lezen en dat we nu ook via de fam. app af en toe iets van je vernemen. Fijn dat ik met de poppen zo een klein steentje mocht bijdragen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!