inekeinuganda.reismee.nl

Aunti Ineke is back in Uganda

Aunti Ineke is back!

Afscheid op de Rank, waar ik de afgelopen maanden met plezier heb gewerkt, nog een keer naar Andijk, voorlopig de laatste kerkdienst in de Bethelkerk, voorlopig weer even de laatste koorrepetitie, uit eten met collega's en vriendinnen, het huis opgeruimd, de laatste regelzaken, de koffers gepakt, .... Het is weer tijd voor een periode Uganda! En weer is het bijzonder dat ik dit mag doen, dat zoveel mensen meeleven, aan me denken, voor me bidden, me sponsoren, geld hebben ingezameld voor materiaal voor de school, dat stichting Kopwerk me de gelegenheid geeft, alle goede en lieve woorden,...... Kortom veel om dankbaar voor te zijn.

Na een waardevol bezoek aan de Kliek (vriendengroep) die het weekend in Egmond aan Zee zaten vindt ik op Schiphol weer een trouwe groep familie die me komt uitzwaaien. Hartverwarmend.

Maandagmiddag om een uur of 5 was ik bij Noah's Ark. Later dan gepland. Het eerste vliegtuig heeft vertraging waardoor ik de aansluiting in Cairo mis. Op aanraden van de Nederlandse buurman in het vliegtuig sluit ik me aan bij de business people en kom zo in de eerste bus terecht. Als ik tegen de chauffeur zeg dat ik een vliegtuig moet halen, vertrekt hij meteen. Aangekomen in de hal staat er een man te wachten die vraagt of ik naar Entebbe moet. Ja, dus. Ik snelwandel achter hem aan. Bij een balie vraagt hij iets en dan blijkt dat ik toch echt te laat ben. De vlucht word omgeboekt. Om half 12 naar Dar Es Salaam en vandaar uit, met tussenlanding op vliegveld Kilimanjaro, naar Entebbe. Verwachte aankomst 13.20. Iets later dus dan 03.30. In Dar Es Salaam moet ik een nieuwe instapkaart zien te bemachtigen omdat ik vanaf daar met een andere maatschappij vlieg. Daar blijkt dat er nog 3 mensen zijn die via deze omweg naar Entebbe moeten. Een Nederlander die in Kampala werkt en woont en twee Duitse mannen die in Uganda gaan bouwen. Een soort buurman en buurman. Ze spreken alleen maar Duits en zijn dus net als de buurmannen op tv voor veel mensen om hen heen onverstaanbaar. Na een half uur gewacht te hebben bij een balie waar volgens zeggen altijd iemand zit, maar nu even niet, hebben we een instapkaart en kunnen we via een zijdeurtje naar de vertrekhal. De cappuccino is gelukkig erg lekker. Ik baal inmiddels wel van mijn zware rugzak. Mijn koffers waren te zwaar en ik heb er op Schiphol een paar zware boeken uitgehaald en in mijn rugzak gestopt. Nu is mijn rugzak eigenlijk te zwaar, maar daar let niemand op, daar heb ik alleen zelf last van.

Wel leuk dat je op deze manier verschillende mensen spreekt. In het eerste vliegtuig een Nederlander die naar Cairo moet voor een vergadering van World Servent, in het tweede vliegtuig een Egyptenaar, die vertelt dat hij voor zijn werk veel reist en o.a. in Amsterdam is geweest en in het derde een Ugandese journalist voor de Ugandese televisie. Hij heeft kunnen leren dankzij een sponsor.

Om 13.00 landen we dan toch eindelijk in Entebbe. Na een tijdje bij de bagageband te hebben gestaan blijken de koffers er niet tussen de zitten. Ik vind er een op een kar, maar de andere is er echt niet. De mevrouw bij de balie vraagt naar de originele stickers van de bagage. Ik leg uit dat ik die in Cairo moest afgeven en nieuwe heb gekregen. Ze vraagt of ik toch even wil zoeken. Dus ik op zoek naar iets waar ik zeker van weet dat ik het niet heb en dus ook niet vindt! Uiteindelijk zijn de juiste formulieren ingevult en kan ik gaan. Mijn koffer wordt nagestuurd......

Ik word opgehaald door Pita en Zippora, een van de kinderen, die er ondertussen ernstig aan ging twijfelen of ik echt wel zou komen. Steven rijdt en onderweg hebben Pita en ik de tijd om bij te praten.

Om een uur of vijf zijn we bij Noah's Ark en wordt ik al gauw gespot door de kinderen die enthousiast roepen ‘Aunti Ineke is back'. Ik wordt bijna onder de voet gelopen. Geweldig zo'n begroeting. Een paar kinderen vertellen dat ze ook het lied ‘Sing a song' nog kennen.

Na veel knuffels met groot en klein, een lekkere maaltijd bij Piet en Pita, lekker naar bed, in mijn luxe huis! Jawel ik woon deze keer op stand. Een huisje met aparte slaapkamer, een koelkast en 2 pitsgasstel en een koude douche. Later meer hierover en over de school.

Groeten van Ineke

P.S. Sorry, nog geen foto's.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!