inekeinuganda.reismee.nl

Uit

Regelmatig ga ik de poort uit. Meestal voor een workshop. Deze week ging ik onder andere naar Budaada. Een school die bij het project Children Sure House in Kiwangala hoort. Ook deze school staat in een omgeving waar veel kinderen niet naar school naar gingen. Vorig jaar zou ik hier ook naar toe en zouden ik opgehaald worden, maar dat ging mis. Deze keer kwamen ze 10 minuten te vroeg! En dat is best uniek in Uganda. Uiteraard begon de workshop te laat en kwamen een paar teachers nog later, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. De teachers die laat kwamen bleken ook van ver te komen. Het waren mensen die vroeger zelf door Children Sure House zijn geholpen en nu een eigen project hebben, omdat ze nu zelf ook iets terug willen doen.

Ook op Goshen school heb ik me uitstekend vermaakt. De vraag was of ik een workshop wilde verzorgen over de actieve teacher. Er gaan steeds meer stemmen op dat ‘gramming – passing – forgetting’ (‘stampen – toetsen – vergeten’) uit is en dat de kinderen en leerkrachten actiever moeten zijn in het les geven. En daar ben ik het helemaal mee eens! Ook op New Horizon is dit het uitgangspunt van de vergaderingen: ‘hoe kunnen we de manier van lesgeven van Jolly Phonics doorvoeren in de andere vakken?’ En dat vind ik dan weer een uitstekende vraag waar ik graag op in wil gaan!

Vrijdag was het woman’s dag, een nationale vrije dag in Uganda. Dat kwam mooi uit, het was een goed moment voor een uitje naar Kampala om Luwam te spreken, een andere Jolly Phonics trainer. Ze woont sinds een paar jaar in Uganda en komt uit Eritrea, waar ze al met de methode werkte.

Zaterdagavond gingen we met een groep vrijwilligers uit. Er speelde een band in Homies, het restaurant van Tamar en Daniel in Mukono. Het was gezellig en de pizza’s waren lekker.

Voor de buren Sharon en Emma is het vanavond over en uit. Ze vliegen vannacht terug naar Nederland. Het was gezellig meiden!

Ik heb de komende week weer genoeg afspraken om me uitstekend te vermaken!

Groeten uit Uganda van Ineke

Reacties

Reacties

Annie

Dat waren weer fijne dagen

Greet

Weer een mooie week achter de rug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!