inekeinuganda.reismee.nl

The real one

De echte aunti Ineke,

Iedereen, kinderen en volwassenen, heeft het er over: er was hier een aunti die precies op jou leek. Zelfde lengte, zelfde bouw, zelfde manier van lopen, kort haar, bril,….. Inmiddels is ze alweer weg. Ik heb een foto van haar gezien, maar ik had mijn dubbelganger wel willen ontmoeten. Gelukkig was het toch duidelijk dat ik de echte aunti Ineke ben. Ik kon het nog bewijzen ook: even de ‘kipfilets’ weer laten zien (die trokken altijd al de belangstelling) en even laten zien hoe ik zit. Ook dat is in het verleden regelmatig besproken kwamen kinderen naar me toe met de mededeling: ‘aunti, you sit like this’ (aunti, je zit zo). Hoe ik zit? Zie de foto. Yes, I’m the real one! (Ja, ik ben de echte!)

Inderdaad, ik ben weer in Uganda, weer voor 3 maanden. Voor de tiende keer! Variërend van een half jaar tot twee en een halve week, maar dat was echte een uitzondering. Gemiddeld is het precies 3 maanden, in totaal dus 2 jaar en 3 maanden. En wat mij betreft komen er nog een heel aantal bij!

Wat de woonruimte betreft ben ik weer back to basic. Ik logeer weer in het ‘1 kamer appartement’ waar ik in 2013 ook zat. Er komen namelijk nog een paar groepen en die hebben nu eenmaal meer ruimte nodig.

Wat ik in Uganda doe, en dan met name de contacten met de scholen buiten Noah’s Ark, zal voortaan ondergebracht worden in de stichting ‘Learning for all’. Deze stichting is een voortzetting van de stichting Geen Gehoor die zich met name inzette voor een dovenschool in Busia Kenia en via welke ik ook met scholen in Kenia in contact ben gekomen. Veel blijft hetzelfde: ik blijf gewoon mijn eigen ticket en onkosten betalen; de kosten die gemaakt worden voor het organiseren van workshops e.d. en het ondersteunen van scholen met materialen wordt betaald van de giften die via de stichting binnenkomen. De stichting heeft een ANBI status, giften zijn dus fiscaal aftrekbaar.

Toen het voor 1 januari niet lukte om alles rond te krijgen hoopten we dat het zou lukken voordat ik naar Uganda zou vertrekken. De statuten van de stichting zijn aangepast, de naam veranderd, de website klaar. Maar helaas blijkt het erg lastig te zijn om een nieuwe (zakelijke) bankrekening te openen. De bank waar we de eerste aanvraag indienden hield ons 6 weken aan een lijntje en gaf toen aan dat ze het niet wilden omdat het om een doel in Afrika gaat. Gelukkig konden en kunnen giften nog steeds via de kerk gedaan worden en gelukkig is daar ook weer gebruik van gemaakt. Bedankt!

De volgende aanvraag, bij een andere bank, loopt en we hopen dat dit binnen 2 weken rond is. Omdat we de website pas officieel online willen zetten als ook het rekeningnummer bekend is het nog even afwachten. Ook mijn blog kan dan via de website gelezen worden. Voorlopig ben ik gewoon nog via de site van reismee te volgen en hou ik jullie zo op de hoogte.


Groeten van Ineke



Reacties

Reacties

Kristel Kloosterman

Leuk Ineke, om je verhaal weer te lezen. Veel succes en veel plezier!
Groetjes Kristel

Annet

Tuurlijk ben jij de échte Ineke !
Goed bezig, ook met de nieuwe stichting. En wat een mijlpaal: 10 x alweer....
Heel veel succes en plezier Ineke de komende tijd.
Liefs, Annet

Erna

Succes maar weer!

Els van Deutekom

Leuk weer van je te lezen Ien en fijn dat je veilig bent aangekomen!!

Anne

Succes weer Ineke!
Zo leuk je zondagsverhaal te krijgen.
Blij dat de kinderen weer hun auntie hebben voor drie maanden.

Greet

Dit jaar was ik weer eens in de gelegenheid om je uit te zwaaien. Elk jaar vind ik het weer heel bijzonder wat je in Uganda doet. Jou blije gezicht en enthousiasme om te gaan. Ineke, ik wens je ook deze 3 maanden veel plezier en Gods zegen toe, en hoop je ook weer te mogen verwelkomen als je weer terug thuis komt.
Liefs Greet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!