inekeinuganda.reismee.nl

Het dak erop

Bij Yes and Amen zijn de muren van de nieuwe lokalen af. Numoet het dak er nog op. Er valt (gelukkig) regelmatig een buitje en dan is eendak erop toch wel erg prettig. Om dit te realiseren bied ik weer artikelen aandie je kunt kopen. De winst die ik maak is voor het dak. 16 februari komen er 3collega’s op bezoek. Ze gaan 27 februari weer terug. Op de heenweg nemen zedrie koffers met boeken mee en het zou mooi zijn als deze koffers op terugweggevuld kunnen worden met bestelde artikelen. Dus wil je iets bestellen, doe dat dan zo snel mogelijk.

Hier gaat het dak er spreekwoordelijk af. De meestevolwassenen en kinderen hebben zin om, na een vakantie van 9 weken, weer naarschool te gaan. Het vakantieprogramma is afgerond. Hoogtepunt is voor demeesten een bezoek aan een zwembad. Ook was er een safari. Vrijwilligers lagenmet een masker van een wild dier in de bosjes en de kinderen reden een rondjemet een busje en probeerden de dieren te vinden.

Deze week stonden op New Horizon verschillende bijeenkomstengepland, waaronder 2 over het lezen. Zolang ik hier ben hebben we bijna elkeweek een meeting. En dat is nodig, want de teachers met de meeste ervaring zijnnaar een andere school gegaan. Vooral een organisatie hier niet zover vandaanis ‘goed’ in het ‘stelen’ van onze leerkrachten. Ze bieden gewoon meer salaris.Diezelfde school kwam vrijdag boeken bij me kopen. Ze gaven me een lift naar deverharde weg. Toen mensen me bij hem in de auto zagen zitten vroegen ze: ‘Areyou stolen?’ Nee, ik laat me niet stelen, maar ik kon het niet laten om dezeman te zeggen dat ik niet blij ben met wat ze doen. We hadden ook kunnensamenwerken. Toen ik terug kwam hoorde ik dat ze die dag weer een leerkracht‘gestolen’ hadden. Je kunt het echter ook positief opvatten: de leerkrachtenhier hebben wat de bieden en zijn gewild. Een ander voordeel is dat op dezemanier de olievlek zich verder uitbreidt. Het had alleen ook anders gekund.

Ik krijg net een telefoontje van Edward de schoolinspecteurmet een school. Hij timmert flink aan de weg en haalt collega’s over om op dezemethode over te gaan. Super!

Maandag ben ik naar Kampala geweest. Ik wilde deeigengemaakte boeken laten printen, maar toen ik aankwam bleek dat er een andercopycentre inzat. Ze konden me wel de weg wijzen en voordat ik de straatoverstak werd ik al herkend door de man van het copycentre. We waren allebeielkaar contact kwijtgeraakt. Bij Aristoc heb ik leesboeken ingeslagen. Verderstond de week in het teken van allerlei korte activiteiten: de boekenbijwerken, mensen bellen, bezoeken, mensen die naar mij toe kwamen etc. Op eendag werd ik door een man van de bewaking gehaald toen ik met de kinderen zat teeten. Het bleek een contact persoon van een organisatie met verschillendescholen te zijn. Toen ik terug kwam aan tafel werd ik bestookt door vragen:‘Waarom kwam de politie je halen?’ (alles met een uniform is politie), ‘Wie washet?’ ‘Wat het een man of een vrouw?’ ‘Wat kwam hij doen?’ Hoezo nieuwsgierig?

Gelukkig zit er bij New Horizon op alle lokalen een dak enkunnen we morgen beginnen.

Groeten van Ineke.

Als je het A4-tje met artikelen wilt krijgen stuur dan een mailtje naar inekeinuganda&gmail.com

Sorry, foto's lukt niet vandaag. Ik geef het op. Internet is terrible.



Reacties

Reacties

Annemarie

Succes met het nieuwe schooljaar, zowel voor de teachers als voor de kinderen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!