inekeinuganda.reismee.nl

Sing a song

Sing a song .......... De eerste kinderen die ik tegen kwam zongen dit lied spontaan voor mij toen ik net terug was op Noah's Ark. Heel speciaal! De zondag voor mijn vertrek zong de vriendengroep dit lied voor mij in de kerk en op mijn, voorlopig, laatste koorrepetitie the Young Spirit Singers.

Vrijdag, 20 januari, heb ik afscheid genomen op school: de kinderen, collega's en ouders. Zondag in de kerk kreeg ik de zegen mee. De gemeente zong ‘ik zegen jou in Jezus naam'. Ik was er helemaal klaar voor om weer terug te gaan naar Uganda! Het is bijzonder om te mogen ervaren dat zoveel mensen meeleven, belangstelling tonen, actie ondernemen en zoveel warmte en liefde geven!

Op Schiphol was weer was bijna de hele familie compleet om me uit te zwaaien aangevuld met vriendinnen. Geweldig!

En nu mag ik verder gaan met mijn werk op Noah's Ark, met name op de Nursery school

Vrijdag 27 januari om ongeveer kwart voor twee was ik weer bij Noah's Ark. Iets later dan gepland, want in Nairobi miste er een passagier en het duurde ruim een uur om er achter te komen wie dat was en om zijn bagage uit het ruim te halen. Waarschijnlijk is hij, na het boarden, in een verkeerd vliegtuig gestapt. Ook was het erg druk onderweg en deden we er 3 uur over om van het vliegveld naar Noah's Ark te gaan i.p.v. ongeveer anderhalf uur!

Aan de ene kant heel bijzonder om weer hier te zijn aan de andere kant weer heel gewoon, of ik niet weg ben geweest. Ik heb een ander huisje dan de vorige keer. Aan de andere kant van buurman Arnout die er nog steeds is. Ik hoorde overal ‘aunti Ineke is back', ‘welkom'! Ik heb alweer heel wat ‘gehucked' met klein en groot. Gister ging ik naar Mukono om boodschappen te doen en onderweg kwam iemand, die bij Noah's Ark heeft gewerkt, uit haar winkeltje ‘aunti Ineke, you are back!' In de supermarkt werd ik herkend door de voormalig sociaal werkster van Noah's Ark!

Gister heb ik mijn huisje ingericht met wat Ikea spulletjes en veel tie raps en touw. Volgende week nog even op zoek naar een matras voor het tweede bed dat er staat, zodat ik die als bank kan gebruiken, en een tafel om aan te werken. Gisteravond hebben we met alle vrijwilligers, en dat zijn er heel wat op dit moment, rolex gegeten.

Volgende week begint de school al. Eerst zou dat een week later zijn, maar dat is veranderd. Ik heb de teachers even gezien, maar verder nog niet gesproken. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat maandag! Aan de secondaryschool wordt nog gewerkt, zij beginnen later.

Telefonisch ben ik weer ter bereiken onder mijn Ugandese nummer: 0778277181 ( landnummer van Uganda is 00256). Mijn mailadres is ook nog hetzelfde: inekeinuganda@gmail

Tot slot de tekst van sing a song:

Sing a song for the peace of the people,

Sing a song for the rights of everyone.

Give your hand and will be a friend

Each to another in every place or land.

Groetjes van Ineke

PS. Deze keer heb ik nog even geen foto's toegevoegd.

Reacties

Reacties

ester

Hoi Ineke
at leuk om te horen dat je zo welkom bent. Veel zegen toegewenst in de komende tijd. Ik hoop dat je de mensen daar kan inspireren.
Ester

Claudia

Heej Ineke,
Wat super om je eerste verhaal te lezen!!! Ik kan me meteen mijn 'welcome back' van vorig jaar herinneren. Speciaal is dat, als je in zo'n ver land herkend wordt door mensen!!! Je bent er gewoon weer;) Net of je niet weggeweest bent, of niet;) Ik ben echt heel benieuwd naar alles wat je gaat meemaken! Heel veel plezier, succes en zegen toegewenst voor de komende maanden. En natuurlijk heel veel succes met het opstarten deze week!!!
Liefs, Claudia

P.s. En je hebt gewoon je eerste rolex al binnen!!!! mmmmmmmmm

Erna

Hoi Ien, het onthaasten is weer begonnen begrijp ik! En van een warm afscheid in een warm welkom terecht komen is super zeg; alhoewel ik een beetje een "verbaasde"ondertoon lees, zo van: Goh, ze herkennen me nog!!!! Logisch Ien; je bent maar 9 maanden weggeweest!!! Ben wel heel benieuwd hoe ze je poppen vinden trouwens!!!!
Groetjes maar weer!!

Laura

Hallo buurvrouw!

Ik heb u (helaas) geen gedag kunnen zeggen!
Maar ik wens U heel erg veel plezier.
Zo te lezen gaat dat helemaal lukken!

Groetjes Laura (Hidde en kids)

Anton en Els

Hoi Ien,

fijn te lezen dat je weer heelhuids gearriveerd bent.
Geniet van al het goede !!!

Els.

anja

Goed om te lezen dat de reis prima is gegaan. Heerlijk om te weten dat je zo welkom bent. Laat alle muizenissen maar even in Nederland en geniet van de kinderen en de teachers.

Dick en Nel

Ik dacht vanmorgen kijken of Ineke wat geschreven heeft, wat leuk dat je zo welkom bent, en dat de reis goed is gegaan, veel plezier. Groeten van ons allemaal.

Tineke Nauta

He Ineke, fijn dat je weer in Uganda bent. We hopen dat je er een hele goede tijd mag hebben. Super dat je nogmaals verlof hebt genomen om voor New Horizon te gaan werken. Succes met het Ugandese onderwijs en de teacher. Geniet ook van de kinderen en vooral van dit ene mooie meisje uit Topclass.

Annita

Hee Ineke,Het geeft toch altijd weer een goed gevoel als je dan een berichtje krijgt van (Ineke is goed aan gekomen). Jammer dat de reis langer duurde dan gepland,maar dan maakt zo'n welkomst wel weer veel goed denk ik. Ook leuk om alweer een verhaal op je blog te lezen. Ik vond het jammer dat mirjam en ik er donderdag bij je vertrek niet waren.Mirjam moest nog een toets leren en mijn oppas kindertjes waren er tot 17.30uur en al had ik wat geregeld dan ging het alsnog niet lukken omdat ze oppeens om 16.00uur weg gingen om kerstpakketten bij Michael zijn stage op te halen die ze over hadden en naar een goed doel mochten.
Vanmorgen hebben Cor en ik Mirjam naar Hilversum gebracht, 5.15 uur gingen we van huis, 6.30uur moesten ze aanwezig zijn, ongeveer 7.15uur vertrokken ze richting Oostenrijk, zaterdag ochtend 8.30uur komen ze weer in Hilversum aan.
Groetjes en veel liefs van ons allemaal en een hele goeie en leuke tijd in Uganda

Sandra

Hoi Ineke,
Blij te horen dat je goed aangekomen bent. Fijn dat je zo'n mooie ontvangst hebt gehad van iedereen. Volg je hart en doe wat je wilt doen. Ik denk aan je.
Groetjes Sandra.

Chris, Cora, Mirthe en Joelle

Heeeeeee Inepien!!!! Nou, daar zit ze weer hoor! Helemaal op "je plekkie"!! Dat zal wel heerlijk thuiskomen geweest zijn? Uiteraard verslinden we je weblog en wensen je een geweldige tijd toe! Doe ze de groetjes daar enne.....geeft Aron een extra knuffel van ons! Liefs van ons 41

Jeanette

Hoi Ineke,

Leuke verrassing je nieuwe reisverhaal!! Fijn dat je veilig bent aangekomen...Ik wens je heel veel plezier de komende tijd en succes met je eerste werkweek!
veel liefs, Jeanette&fam

Marijke Ruig

Ha Ineke,

Leuk om je verhaal te lezen. Hartelijk afscheid & welkom met het lied sing a song!
Nou meissie heel veel zegen en plezier daar in je werk. Geniet ervan!
Dikke tuut Marijke

Rico

Mop:
Er zitten 2 octopussen romantisch op een rots.
zegt de een tegen de ander: geef me eens je ene hand en je andere en je andere en je andere
en je andere en je andere en je andere en je andere

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!