inekeinuganda.reismee.nl

Nieuw jaar, nieuwe plannen

En die nieuwe plannen hebben alles te maken met Noah's Ark in Uganda. Want ik ga terug! Het werk is nog niet af. Dat hield mij, terug in Nederland bezig. Als het nieuwe schooljaar in Nederland ter sprake kwam dacht ik steeds: prima, groep 5/6, maar wanneer moet ik dan terug naar Uganda? Gelukkig heeft stichting Kopwerk me de gelegenheid gegeven om nog een periode verlof te nemen. Ik vertrek 26 januari en kom 12 juli weert terug. Het is ontzettend fijn om te ervaren dat zoveel mensen me steunen en ook willen sponsoren: familie, vrienden, kennissen, mensen van de Bethelkerk, basisschool de Verrekijker, de Rotary,..... Zij allen maken het mogelijk om met mijn werk op de school New Horizon verder te gaan. 26 nov. was er een geslaagde actiedag. Het verwondert trouwens niemand dat ik terug ga. Ze hadden het al verwacht.

Zoals ik al zei, het werk is nog niet af. De eerste stappen naar spelend en ontdekkend leren zijn gezet. Voor de teachers is dat allemaal nieuw. Ze zijn deze manier van onderwijs geven niet gewend. Toch is wat kinderen in deze leeftijdsfase leren crusiaal voor hun ontwikkeling en hoe ze later in het leven staan. Naast het voorbereidend lezen en rekenen, leren kinderen zelfstandig zijn, oorzaak en gevolg, oplossingen bedenken, een mening vormen. Belangrijke dingen die kinderen moeten ontwikkelen, juist in een land als Uganda.

Het land heeft mensen nodig die deze vaardigheden als kind geleerd hebben. Als zij volwassen zijn kunnen ze deze vaardigheden gebruiken om aan de opbouw van hun land te werken.

De veranderingen op de school zijn in gang gezet maar het vraagt om voortzetting.En deze taak neem ik graag op me.Op de school New Horizon zitten ongeveer 300 kinderen, waarvan bijna honderd op de Nursery afdeling. Ongeveer 30% van de kinderen woont in het kinderhuis van het project. De andere kinderen komen uit de armste gezinnen uit de omliggende dorpen.

Na de Kerstvakantie werk ik nog 2 weken op de Verrekijker. Daarna neemt Rachel het van me over en daar heb ik het volste vertrouwen in.

Als ik terug ben in Uganda zal ik iedereen weer via dit weblog op de hoogte houden.

Wilt u een gift geven om mij en mijn werk in Uganda te steunen dan kan dat via bankrekening 109005198 t.n.v. de Protestantse gemeente te Den Helder, o.v.v. Ineke in Uganda.

Reacties

Reacties

Lisette

En ik ga je weer volgen! Zo super dat je terug kan. Zet 'm op en... GENIET van dit dankbare werk!

Erna

Flink veel berichtjes graag Ien!!!!

Claudia

En het aftellen is begonnen!!!! Wat super dat je gewoon terug kunt naar Noah's Ark en door kunt gaan met je werk! Ik weet zeker dat je opnieuw een hele mooie periode tegemoet gaat. Ga er lekker van genieten en hou ons goed op de hoogte;)
Was maandag echt super gezellig met de Uganda-gang! Zo kunnen we in Nederland ook blijven genieten;) Heej, heel veel succes deze laatste weekjes en we spreken elkaar.

Liefs, Claudia

Rommy

Je weblog staat al weer klaar bij de Favorieten. Ik kijk uit naar je verhalen! Goede reis toegewenst!
xx rommy

kees en greet

Als je dit leest hebben we je alweer uitgezwaaid op schiphol en zul je er al aangekomen zijn.
We wensen je weer een fantastische tijd bij Noah`s ark toe en hopen op veel verhalen en foto`s.
We hopen snel weer iets van je te horen/lezen of zien.
Groetjes van Greet

Erica

Hoi Ineke,

Wéér in Uganda! Super hoor, en zo fijn voor de kinderen dat je verder kunt gaan. Ik wens je een hele mooie start.

Lfs

Dita

Heel veel succes, het is toch weer een omschakeling.
Zit je weer in je oude,enge,huisje?
Groetjes

de bloempies

lieve Ineke, wij vonden het leuk om je deze keer uit te zwaaien en waren blij dat we bericht kregen dat je weer veilig bent aangekomen in Uganda. We hopen dat je weer een fantastische tijd tegemoed gaat en kunt afmaken waar je vorig jaar mee gestart bent.
En volgens ons gaat je dat ook zeker lukken!

groetjes Bert,Yvon,Anneloes en Leander

Marleen

Goed te lezen dat je aangekomen bent! Fijne tijd, ik kijk uit naar je verhalen!

Chris en Annet

Hoi Ineke,

Leuk weer om je te volgen. En goed te lezen dat je zo warm bent ontvangen door de kinderen (en zo warm bent uitgezwaaid natuurlijk). Wat is het toch een prachtig universeel lied !
Wel heel benieuwd wat " rolex" is. het water loopt me nog niet direct in de mond. Ik heb wat andere associaties.
Heel veel goeds gewenst. Maak er weer wat moois van !

mam

Hallo ineke bellen is niet gelukt nog. maar hier is alles goed en met jou gelukkig ook.Fijn dat je er weer thuis voelt , en dat ze je nog kenden .lieve ineke ik denk veel aan je en wens je verder Gods Zegen toe.
Liefs mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!